Styrka för Vasaloppet

Ska du åka Vasaloppet 2018 men har svårt att få till den viktiga styrketräningen?
Anmäl dig till vår ”Vasaloppsgrupp”! Under hösten kör vi ett tillfälle i veckan på CrossFit Varberg där vi kommer hjälpa dig att bli en starkare längdskidåkare. Träningen kommer vara crossfitinspirerad och vi fokuserar på de muskelgrupper som engageras mest i längdskidåkning men även med tanke på det rörelsemönster vi har när vi åker längd.

Vi kommer jobba på att förbättra stabilitet och styrka men också rörlighet och teknik. Dessutom kommer varje tillfälle att innehålla en rejält pulshöjande del så att ni också får med den viktiga högintensiva träningen.

10 veckors upplägget som vi kör efter är alltså specifikt för längdskidåkning och Vasaloppet och framtaget av Annelie Markinhuhta, ägare och coach på CrossFit Varberg samt högskoleutbildad Fystränare & Personlig Tränare med över 10 års erfarenhet av träningsprogrammering samt att träna människor.

Lite kort om Annelies längdskiderfarenhet:
Hon började tävla i längd redan som 7-åring (se bild från inlägg), har topp 10 placering från ungdoms SM och gick på längdskidgymnasiet i Malmberget. Hon har genomfört några Vasalopp senare i livet med 78:e plats som bästa placering i damklass samt bästa tid 5.58.

10 veckor, onsdagar kl 19.15-20.15
Start v.42 – 18/10
Slut v.51 – 20/12
1349 kr
Max 14 deltagare (minimum 10)

Maila din anmälan till train@crossfitvarberg.se
med namn, adress samt telefonnummer