Schema

Hitta och boka pass, som passar dig.

WOD-Basic

Basnivå. Basicpassen är ett perfekt sätt att komma in i träningsformen CrossFit.Vi rekommenderar att du som ny medlem i första hand väljer basicpassen de första månaderna, men givetvis kan man komplettera med passen som heter WOD. På basicpassen tränar vi på basövningarna i tyngdlyftning och gymnastik. Konditionsmomenten förekommer givetvis också. Vi lägger mer tid på genomgångar och teknikträning så att ni lär er tekniken i de olika övningarna samt bygger styrka.
Dessutom tränar vi mer stabilitet och mobilitet som är viktigt för att bygga en bra grund.

WOD

Medelnivå. Dessa pass innehåller basövningarna som nämnt ovan men även de lite mer avancerade gymnastiska övningarna och olympiska lyft. Woddarna kan vara lite tuffare och längre än på basicpassen. Självklart går allt att skala så att du hittar din nivå på övningen och är du ganska ny som medlem får du alltid extra hjälp av coachen.

Express WOD

Dessa pass är på 40 min så att du ska hinna klämma in ett pass under lunchen eller innan jobbet. Vi kör en effektiv uppvärmning och sedan en pulshöjande WOD. Ingen ren teknikträning eller styrketräning utan mer ett kort och effektivt pass.

OLY WOD

OLY= Olympiska Lyften Clean & Jerk (Stöt) samt Snatch (Ryck). Vi tränar på dessa lyft. Passet består av en teknikdel, en styrkedel samt en avslutande pulshöjare. Detta pass är för alla! Perfekt för dig som är helt ny medlem att lära dig de olympiska lyften men också för dig som varit medlem länge för att utvecklas i OLY.

WOD Advanced

Avancerad. Detta passet är för dig som varit medlem ett tag och har koll på de övningar som förekommer på WODpassen. Här tekniktränar vi de lite mer avancerade övningarna samt du utmanas med tuffare och längre woddar.

Fredagsmys

Ett gött häng på fredagseftermiddagen, lite mer tjöt och avslappnad stämning. Det är fri uppvärmning och stretch. Coachen går igenom upplägget på wodden och visar övningarna och sedan kör vi! Ingen direkt teknikträning. Ungefär en gång i månaden kör vi Fredagsmys – Fråga Coachen. Du kan komma och vara med på den wodden som körs gemensamt eller köra egen träning och teknikträna. Coachen kommer cirkulera i hela lokalen och finns tillgänglig för frågor, hjälp och tips.

Running

Från tidig vår och framemot hösten kör vi Running (löpskoning & löpintervaller) en gång i veckan med vår fd elitlöpare Anneli Lif som coach.

Specialpass

Emellanåt kör vi diverse specialpass såsom: ”Offtrail Running” (Obanad terränglöpning i Åkulla), ”Sand i Brallan” (Crossfitinspirerat pass på stranden) ”Swim-WOD (simning som blandas med löpning och styrkeövningar), ”Hinderbana” etc.

WOD Endurance

90 minuters pass som blir en rejäl genomkörare. Kan vara i team eller individuellt men oavsett så blir det en längre WOD på runt 60 min.

Metcon

Konditionsinriktat CrossFitpass med en längre WOD på 20-30 min. Alla kan vara med på detta pass; nya som gamla medlemmar. Inga tekniskt svåra övningar.